Általános Szerződési Feltételek

Jelen szabályok az Online foglalási űrlapon és a hozzátartozó fizetési felületen feltüntetett hajóbérlő (a továbbiakban: hajóbérlő) és a Hajó és Derekas Szolgáltató Kft. (Székhely: 2330 Dunaharaszti, Csatorna sor 27., adószám: 26264459-2-13), mint a hajó bérbeadója (a továbbiakban: bérbeadó) között létre jött szerződéses viszonyokat szabályozza az alábbi feltételek mellett:

1.) A hajóbérlő a foglalási űrlapon az általa kiválasztott időpontra lefoglalja a bérbeadó hajóját kapitánnyal együtt, majd a foglalás véglegesítéséhez a fizetési felületen (Pénztár oldal) a számlázási adatai megadása után biztonságos PaPal felületen bankkártyával, vagy PayPal számlájáról a hajó bérlési díj 100%-át befizeti.  A fizetési művelet végrehajtásának hiányában, vagy bármilyen okból történő megszakadása, sikertelensége esetén bérbeadó a foglalási időre vonatkozóan is a hajóbérletet értékesítheti.

2.) A hajóbérlő a díjfizetéssel zárult, sikeres foglalását követően, a foglaláskor megadott e-mail címére amutomatikusan megkapja a számlát (Bilingo online számlázó rendszer segítségével állítjuk ki és küldjük el), melyet a magyar törvényeknek megfelelően állítunk ki. A számla tartalmazni fogja a magyar adózási szabályoknak megfelelő adatokon túl, a foglalás időpontját, és a bérbeadó e-mail címét és telefonszámát, amelyen az indulás előtt 1-2 nappal egyeztethet velünk, illetve akadályoztatását is jelezheti.

3.) Amennyiben bérbeadó hibájából, a hajóbérlő által lefoglalt időpontban a bérbeadó hajója, vagy a hajóvezető (a továbbiakban: kapitány) nem áll  rendelkezésre; akkor a hajóbérlő részére a hajó bérlési díjat a banki költségek (PayPal befizetés jutalék – amit foglaláskor a bérbeadó fizet a hajóbérlő helyett) levonásával csökkentett mértékben visszafizeti. Lehetőség szerint erről a hajóbérlőt a megadott e-mail és/vagy telefonszámán a lefoglalt időpont előtt értesíti.

4.) a.) A bérbeadó/kapitány figyeli az adott térségre kiadott napi időjárás-előrejelzést, megfelelő időjárási körülmények, jó látási viszonyok között hajózik. a.) A foglalás időpontjában a hajózhatóság kérdésében iránymutató a 57/2011. (XI. 22.) NFM a víziközlekedés rendjéről szóló rendelet, különösen az 1.04 cikk, amely a Kötelező gondosság kérdését a 2. bekezdésben a döntést a kapitányra bizza “A hajó vezetőjének az e Szabályzat külön rendelkezése hiányában is meg kell tennie a kötelező gondosságból és a bevált szakmai gyakorlatból fakadó valamennyi elővigyázatossági intézkedést…” .

b.) A 4/a pontban foglaltak alapján nem megfelelő időjárási körülmény, ha lefoglalt időpontban az OMSZ (Országos Meterológiai Szolgálat) a hajózási útvonalra II. fokú viharjelzés riasztást adott ki. Ebben az esetben hajóbérlő részére a hajó bérlési díjat a banki költségek (PayPal befizetés jutalék – amit foglaláskor a bérbeadó fizet a hajóbérlő helyett) levonásával csökkentett mértékben visszafizeti. Lehetőség szerint erről a hajóbérlőt a megadott e-mail és/vagy telefonszámán a lefoglalt időpont előtt értesíti.

c.) A beérbeadó hajója eső és szél ellen védetté tehető, így az indulás előtt a hajóbérlő lemondása (rossz időre való hivatkozással) nem kötelezi a bérbeadót a hajó bérlési díj visszafizetésére, kivéve a 4/a és 4/b pontokban írt esetekben.

5.) A hajóbérlő csak írásban (ajánlott levél, vagy e-mail) mondhatja le a hajót. A hajóbérleti díj alább meghatározott része a lemondás időpontjának megfelelően hajóbérleti szerződés foglalójának minősül. A felek a foglaló jogi természetével tisztában vannak. A foglaló összege a teljes hajóbérleti díj:

30%-a indulás előtt több mint 60 nappal,

50 %-a a 60. és 40. nap között,

100 %-a 40 napon belül.

6.) A bérbeadó a hajóbérlettől jogkövetkezmények nélkül elállhat, ha a hajóbérlet elháríthatatlan külső akadályok miatt nem jön létre (pl. természeti katasztrófa, háborús helyzet, terrorizmus, járvány).

7.) Amennyiben bérbeadó a bérlés közvetítését nem szerződésszerűen teljesíti, a díjat arányosan csökkenti, ha pedig nem teljesíti, megbízó választása szerint a díjat visszafizeti, vagy a bérlés időpontját más alkalomra módosítja.

8.) Az időpontfoglalás, díjbefizetés, díj beérkezés, számlázási folyamat aktuális állapotairól automatikusan generált e-mail leveleket küldünk. Amennyiben Ön nem hajtott végre az előbb felsorolt műveletet weboldalunkon, vagy sikeresen végrehajtott műveletekről nem érkezett e-mail a megadott levelezési fiókjába (ellenőrizze a spam mappát is) vegye fel velünk a kapcsolatot.

9.) Felek megállapodnak, hogy jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., valamint a hatályos jogszabályok irányadók.

Pin It on Pinterest